Conducerea IGSU a participat la cea de-a treia ședința a Comitetului Director în cadrul proiectului „Răspuns comun eficient în situații de urgență transfrontaliere”

Pe data de 3 noiembrie 2023, conducerea IGSU reprezentată de șef adjunct Tatarov Alexandru a participat la cea de-a treia ședință a Comitetului Director în cadrul proiectului 1 HARD 3.1/31, „Răspuns comun eficient în situații de urgență transfrontaliere”. Proiectul este realizat în cadrul Programului Operațional Comun România-Republica Moldova 2014-2020.

Noi 6, 2023 - 14:19
Urmărește-ne peGoogle news
Conducerea IGSU a participat la cea de-a treia ședința a Comitetului Director în cadrul proiectului „Răspuns comun eficient în situații de urgență transfrontaliere”
Foto: IGSU

Întrunirea a avut loc în incinta Inspectoratului Situații de Urgență Iași din România, la care membrii Comitetului Director au pus în discuție progresul în procesul construirii dispeceratelor integrate pentru situații de urgență de pe ambele maluri ale Prutului. De asemenea, participanții au discutat următoarele proceduri și acțiuni necesare pentru realizarea programului. 
Conform proiectului Primul dispecerat urmează să fie deschis în municipiul Bălți, iar al doilea în municipiul Iași. 
Scopul principal al proiectului este creșterea siguranței și protecția populației, prin construirea dispeceratelor integrate pentru situații de urgență, care vor acoperi zona de Nord a Republicii Moldova și județul Iași din România cu o populație totală de 3.470.057 cetățeni.
IGSU al MAI are calitatea de lider, iar ISU Iași, beneficiar nr.1, în Proiectul Răspuns comun eficient în situații de urgență transfrontaliere” care se implementează în perioada 2022-2023 și este în valoare totală de 3.270.948.24 Euro.