Ședința Comitetului Director în cadrul proiectului „Răspuns comun eficient în situații de urgență transfrontaliere”
Astăzi, 29 decembrie 2023, în incinta Inspectoratului General pentru Situații de Urgență al MAI a fost desfășurată cea de-a patra ședință a Comitetului Director în cadrul proiectului 1 HARD 3.1/31, cu genericul „Răspuns comun eficient în situații de urgență transfrontaliere”.
La întrunire a participat conducerea IGSU reprezentată de șef adjunct Tatarov Alexandru și membrii Comitetului Director, care au discutat rezultatele obținute în procesul derulării proiectului, dar și aspectele care au contribuit la construirea și deschiderea Dispeceratelor integrate pentru situații de urgență din municipiul Bălți și din județul Iași, România.
În cadrul proiectului, Dispeceratele integrate pentru gestionarea situațiilor de urgență sunt construite pe ambele maluri ale Prutului, asigurând reacționarea și gestionarea situațiilor excepționale de către serviciile responsabile într-un mod mai prompt și mai eficient. Totodată, participanții ședinței au subliniat faptul că dispeceratele integrate din municipiul Bălți și din Județul Iași, România sunt dotate cu echipamentele TIC specializate conform standardelor europene.
Dotarea acestora cu tehnologii informaționale performante va favoriza schimbul de informații operative între serviciile de urgență, dar și va contribui la reducerea timpului de răspuns în procesul realizării misiunilor.
IGSU al MAI are calitatea de lider, iar ISU Iași, beneficiar nr.1, în Proiectul „Răspuns comun eficient în situații de urgență transfrontaliere” care se implementează în perioada 2022-2023 și este estimat în valoare totală de 3.270.948.24 Euro.
Proiectul este realizat în cadrul Programului Operațional Comun România-Republica Moldova 2014-2020.