Peste 4300 de cadre didactice din învățământul general au participat la Programul Național de Alfabetizare Digitală, ediția a III-a, 2022

Programul Național de Alfabetizare Digitală a cadrelor didactice, etapa a III-a, 2022, a ajuns la final, înregistrând 4323 de cadre didactice care și-au îmbunătățit competențele digitale.

Sep 16, 2022 - 12:43
Urmărește-ne peGoogle news
Peste 4300 de cadre didactice din învățământul general au participat la Programul Național de Alfabetizare Digitală, ediția a III-a, 2022

În cadrul acestei ediții a Programului, profesorii au audiat două cursuri: „Dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice, pentru predare-învățare-evaluare, cu Google Workspace pentru Educaţie” (nivel intermediar) și „Crearea conținuturilor educaționale digitale” (nivel avansat).

Instruirile s-au desfășurat online, în perioada 15 iulie-26 august 2022, suportul de curs și toate materialele fiind disponibile în format digital pe site-uri ale Google (Google Sites) și pe canalul YouTube. Programul s-a axat pe instruirea cadrelor didactice pentru folosirea metodelor active și interactive, utilizarea tehnologiilor inovative la clasă, crearea și gestionarea de conținuturi educaționale digitale.

În cadrul cursului „Dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice, pentru predare-învățare-evaluare, cu Google Workspace pentru Educaţie” profesorii au studiat o serie de aplicații Google pentru Educație, disponibile gratuit, precum: Classroom, Site, Drive Jumboard, Formulare, Foi de calcul, Prezentări etc. Totodată, scopul cursului a fost nu doar de a cunoaște și de a utiliza aceste instrumente la clasă, dar și de a înțelege modul în care aplicațiile Google pot constitui un stimulent de creativitate și inovație în procesul de predare-învățare.

În urma semnării în anul 2020 a Memorandumului de colaborare între Ministerul Educației și Cercetării și Google, participanții la programul de instruire au beneficiat de conturi gratuite în pachetul de aplicații educaționale Google for Education.

Profesorii care au optat pentru cursul „Crearea conținuturilor educaționale digitale” au învățat să creeze materiale didactice atractive – infografice, postere, prezentări interactive, materiale video ș.a. De asemenea, ei au studiat posibilitățile de publicare și gestionare a acestor conținuturi prin intermediul unui site educațional, modul de creare a unor teme personalizate, precum și o serie de aplicații pentru elaborarea testelor de evaluare asistată de calculator. 

Unul din scopurile majore pe termen lung ale Programului este dezvoltarea de abilități ale cadrelor didactice de adaptare continuă la noile tehnologii, de conștientizarea a avantajelor oferite de a deține și utiliza informațiile digitale în procesul educațional.

Programul Național de Alfabetizare Digitală, etapa a III-a, a fost implementat de Centrul Național de Inovații Digitale în Educație „Clasa Viitorului”, cu sprijinul financiar al Ministerului Educației și Cercetării, Proiectului „Tehnologiile Viitorului” finanțat de USAID și Suedia, și Fundației Orange Moldova.

Reamintim că în cadrul primelor două etape desfășurate în perioada anilor 2020 și 2021, au beneficiat de sesiuni de formare a competențelor digitale (nivel de bază și intermediar) 10285 de cadre didactice din învățământul preșcolar, 20045 de cadre didactice din instituțiile de învățământ primar, gimnazial și liceal și 770 de profesori din învățământul profesional tehnic.

Primele două etape ale Programului Național de Alfabetizare Digitală pentru cadrele didactice s-au desfășurat în parteneriat cu UNICEF, USAID, Suedia și Marea Britanie, prin Proiectul de Competitivitate din Moldova și Fundația Orange Moldova și au fost implementate de Centrul Național de Inovații Digitale în Educație „Clasa Viitorului”.