Peste 1800 de copii refugiați din Ucraina sunt încadrați în instituțiile de învățământ general din țară
Procesul de încadrare a copiilor din familiile de refugiați din Ucraina în instituțiile de învățământ general din Republica Moldova rămâne în continuare în vizorul Ministerului Educației și Cercetării, fiind subiectul de bază discutat astăzi în cadrul ședinței operative cu reprezentații Organelor locale de specialitate în domeniul învățământului (OLSDÎ), condusă de ministrul Anatolie Topală.
Ultimele date raportate de OLSDÎ arată că, la 12 aprilie curent, erau depuse 1858 de cereri pentru încadrare în procesul educațional a copiilor din familiile refugiate din Ucraina, dintre care 578 cereri de încadrare în instituțiile de educație timpurie și 1280 cereri de încadrare la studii în învățământul primar, gimnazial și liceal.
În baza cererilor depuse, au fost integrați în instituțiile de învățământ general 1810 copii, dintre care 1246 în școli, iar 564 în grădinițe.
647 copii frecventează ciclul primar, 546 elevi sunt încadrați la nivelul gimnazial și 53 la cel liceal, în cadrul a 228 de instituții de învățământ din țară. Instruirea se face în limbile română și rusă. Astfel, din numărul total de elevi încadrați în instituțiile de învățământ general, 125 studiază în limba română și 1121 urmează lecțiile în limba rusă. 564 de copii frecventează 250 de instituții de învățământ preșcolar.
În cadrul ședinței operative, au mai fost abordate și aspecte privind depunerea dosarelor pentru aplicare la proiecte de construcție și renovare a infrastructurii instituțiilor de învățământ general; actualizarea datelor în Sistemul Informațional de Management în Educație(SIME); Implementarea SIME în instituțiile de educație timpurie ș.a.