Secretele unei echipe de succes la locul de muncă: Bârfele și înjurăturile
Construirea unor echipe de succes - o prioritate de top pentru angajatori și manageri - a fost mult timp văzută ca un amestec de artă și știință a managementului.
Strânge un grup de oameni cu combinația potrivită de talente și abilități profesionale, încurajează o comunicare bună, crește încrederea și gata! Dar cum arată totul în ceea ce privește comportamentele de zi cu zi? Un nou sondaj efectuat pe mai mult de 1.100 de angajați din SUA oferă indicii.
Sondajul, realizat de Ignite80, o companie de formare și dezvoltare, relevă faptul că echipele cu cele mai bune performanțe sunt mai susceptibile să glumească, să folosească GIF-uri și emoji-uri în mesajele lor, să-i tachineze pe colegii de echipă și să vorbească grosolan.
Membrii echipei sunt, de asemenea, mai predispuși să discute subiecte care nu sunt legate de muncă. De exemplu, vorbesc despre cărți, spun bârfe și ies la o cafea sau o băutură. Pe scurt, se comportă mai mult ca prieteni decât colegi.
Pe măsură ce organizațiile din întreaga lume se străduiesc să definească cele mai bune practici pentru munca de echipă virtuală, hibridă și față în față, rezultatele studiului arată cum pot obține managerii maximum de la oamenii lor.
Potrivit lui Ron Friedman, psiholog și analist principal al studiului, nu neapărat înjurăturile sau bârfa sunt cele care întăresc relațiile. "Acest lucru se datorează faptului că relațiile strânse declanșează o mulțime de comportamente care fac ca munca să nu ți se pară grea" spune el.
Această constatare este în concordanță cu cercetările anterioare privind performanța echipei, care arată că cu cât oamenii se simt mai apropiați de colegii lor, cu atât sunt mai productivi. "Acest lucru se datorează faptului că avem cu toții o nevoie psihologică de relație și apartenență", susține Ron Friedman. "Majoritatea recrutorilor se concentrează pe angajarea celor mai buni și talenti și nu dau importanță conexiunilor umane. Aceasta este o greșeală".
A fi apreciat și a-i prețui pe ceilalți sunt obiceiuri caracteristice echipelor de succes, conform sondajului, care a fost realizat în numele Front, o companie de comunicații cu clienții. Membrii echipelor performante sunt mai predispuși să-și exprime și să primească laude pentru contribuțiile lor decât cele cu performanțe inferioare. Șefii joacă un rol vital în încurajarea acestui comportament, potrivit lui Jack Wiley, psiholog organizațional. Empatia este esențială, mai ales atunci când echipele nu sunt toate fizic într-un singur loc.
„Managerii pot iniția relații strânse între membrii echipei lor arătând cum trebuie să se ofere sprijin”, a explicat el. „Ar trebui să-i laude pentru idei bune, să laude munca bună și să se străduiască să recunoască angajamentul oamenilor de a-și face treaba. Acest lucru îi menține pe oameni motivați pentru următoarele sarcini.”
Rezultatele evidențiază, de asemenea, diferențe distincte între echipele performante de top și cele mai slabe în ceea ce privește cadența, frecvența și conținutul comunicării. Echipele performante, de exemplu, comunică mai frecvent, în general și utilizează voce și video mai des decât colegii lor cu performanțe mai slabe. De asemenea, sunt mai predispuși să își verifice e-mailurile seara, în weekend și cu ocazia sărbătorilor.
Cu toate acestea, există și pericolul de a face exces de un lucru bun. „Burnout-ul este un risc, iar modul în care echipele folosesc instrumente de comunicare precum Slack sau Zoom face adesea diferența”, spune Rob Cross, profesor la Babson College, citat de businessinsider.com.
„Mesageria instant este excelentă pentru a obține rapid informații de la un coechipier sau pentru a împărtăși o glumă care relaxează atmosfera și permite membrilor echipei să se simtă mai aproape unul de celălalt", susține Rob Cross. „Dar, folosită în exces devine un instrument care favorizează o mentalitate nesănătoasă, mereu prezentă, în care oamenii simt că trebuie să răspundă imediat și în orice moment“, adaugă acesta.
Managerii trebuie să găsească echilibrul corect între cultivarea unor relații strânse și, de asemenea, să se asigure că oamenii simt că se pot deconecta.
O modalitate de a face acest lucru este de a crea standarde și așteptări pentru comunicarea intra-echipă. De exemplu, șefii ar trebui să impună un moratoriu e-mailurilor trimise noaptea târziu. Acestea ar trebui trimise astfel încât să sosească a doua zi dimineața. Obiectivul, spune el, este ca managerii să încurajeze „colaborarea voluntară”.
Ziare.com